Reklamáció
IV. Reklamáció/felelősség a hibákért, jótállás/
1. Az eladó felelősségét a hibákért a 619-es § Ptk. és vonatkozó rendelkezései szabályozzák. Az eladó felelős a hibákért, amelyekkel az értékesített tárgy a vásárló általi átvételkor rendelkezik.
2. A jótállási idő 24 hónap, és kezdődik, amikor a terméket a vevő átveszi. Ha a garancia időtartama alatt hibát talál, joga van a reklamációra.
Kérjük, küldje el panaszát a következő címre: NIKORAS Kft., Skolská 3, 071 01 Michalovce.
-
A reklamációhoz csak a megtisztított és minden szennyeződéstől mentes árut kell bemutatni.
-
Rakja hozzá a vásárlás igazolásának másolatát - egy számlát, amely garanciaként szolgál.
-
Ezután csatolja a hiba, sérülés és helyének meghatározását, ha alkalmazható, kérjük, jelölje meg.
-
Ha elfogadjuk a reklamációt, kérjük, adja meg számlaszámát, ahová a pénzt visszatérítjük, vagy tudassa velünk, hogy ugyanaz az áru érdekli /ha még elérhető lesz/
3. Ha a fogyasztó alkalmazza a reklamációt, az eladó vagy meghatalmazott alkalmazottja vagy kijelölt személy köteles az általános szabályozásnak megfelelően tájékoztatni a fogyasztót jogairól; a fogyasztó azon döntése alapján, amelyet a fogyasztó e jogok alapján gyakorol, köteles meghatározni a panasz rendezésének módját a 2. szakasz b) pontja szerint. m) haladéktalanul, bonyolult esetekben, legkésőbb a reklamáció alkalmazásától számított 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki értékelésére van szükség, legkésőbb a követelés napjától számított 30 napon belül. Miután a panasz kezelésének módját meghatározták, a reklamációt azonnal rendezni kell, indokolt esetben a reklamációt később is lehet rendezni; a reklamáció feldolgozása azonban nem haladhatja meg a reklamáció alkalmazásának napjától számított 30 napot. A követelés rendezésének határideje után a fogyasztónak joga van visszavonni a szerződést vagy jogosult a terméket új termékre cserélni.
4.
4.1. Ha a hiba eltávolítható, a vevőnek joga van, hogy díjmentesen, időben és megfelelő módon el legyen távolítva. Az eladónak a hibát indokolatlan késedelem nélkül meg kell szüntetnie.
A hiba elhárítása helyett a vevő kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csak az áru egy részét érinti, az alkatrész cseréjét, ha ez nem okoz aránytalan költségeket az áru ára vagy a hiba súlyossága szempontjából.
A hiba kiküszöbölése helyett az eladó mindig helyettesítheti a hibás terméket egy hibátlan termékkel, ha ez a vevőnek nem okoz komoly nehézségeket.
4.2 Ha ez egy olyan hiba, amelyet nem lehet megjavítani, és amely megakadályozza a tárgy megfelelő használatát hibamentes termékként, a vevőnek joga van a tárgyat kicserélni vagy a szerződéstől elállni. Ugyanazok a jogok a vevőre vonatkoznak eltávolítható hibák esetén, de ha a vevő a hibát a javítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni.
Egyéb javíthatatlan hibák esetén a vevő ésszerű árengedményre jogosult a tárgy árán.
5. A reklamáció feldolgozása nem haladhatja meg a 30 napot. Ezen időszak lejártát követően a vevő az 52. § (1) bekezdésének értelmében Törvény 3. cikke 40/1964 Coll. A módosított Polgári Törvénykönyv egyenlő jogokkal rendelkezik, mintha hiba lenne, amelyet nem lehet eltávolítani.
6. Az eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok egyikével befejezni:
a) javított áru szállításával,
b) áru cseréjevel új árura
c) az áru vételár visszatérítésével
d) a reklamációs áru indokolt elutasításával.
Ha az eladó nem fogadja el a reklamációt, köteles az árut saját költségén elküldeni szakértői értékelés céljából. Csere esetén a jótállási idő az új tárgy átvétele után kezdődik.
7. Az eladó írásban értesíti a vevőt a reklamáció feldolgozásáról.