Reklamáció

IV. Reklamáció/felelősség a hibákért, jótállás/

 

1. Az eladó felelősségét a hibákért a 619-es § Ptk. és vonatkozó rendelkezései szabályozzák. Az eladó felelős a hibákért, amelyekkel az értékesített tárgy a vásárló általi átvételkor rendelkezik.

2. A jótállási idő 24 hónap, és kezdődik, amikor a terméket a vevő átveszi. Ha a garancia időtartama alatt hibát talál, joga van a reklamációra.

Kérjük, küldje el panaszát a következő címre: NIKORAS Kft., Skolská 3, 071 01 Michalovce.

  • A reklamációhoz csak a megtisztított és minden szennyeződéstől mentes árut kell bemutatni.

  • Rakja hozzá a vásárlás igazolásának másolatát - egy számlát, amely garanciaként szolgál.

  • Ezután csatolja a hiba, sérülés és helyének meghatározását, ha alkalmazható, kérjük, jelölje meg.

  • Ha elfogadjuk a reklamációt, kérjük, adja meg számlaszámát, ahová a pénzt visszatérítjük, vagy tudassa velünk, hogy ugyanaz az áru érdekli /ha még elérhető lesz/

3. Ha a fogyasztó alkalmazza a reklamációt, az eladó vagy meghatalmazott alkalmazottja vagy kijelölt személy köteles az általános szabályozásnak megfelelően tájékoztatni a fogyasztót jogairól; a fogyasztó azon döntése alapján, amelyet a fogyasztó e jogok alapján gyakorol, köteles meghatározni a panasz rendezésének módját a 2. szakasz b) pontja szerint. m) haladéktalanul, bonyolult esetekben, legkésőbb a reklamáció alkalmazásától számított 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki értékelésére van szükség, legkésőbb a követelés napjától számított 30 napon belül. Miután a panasz kezelésének módját meghatározták, a reklamációt azonnal rendezni kell, indokolt esetben a reklamációt később is lehet rendezni; a reklamáció feldolgozása azonban nem haladhatja meg a reklamáció alkalmazásának napjától számított 30 napot. A követelés rendezésének határideje után a fogyasztónak joga van visszavonni a szerződést vagy jogosult a terméket új termékre cserélni.

4.

4.1. Ha a hiba eltávolítható, a vevőnek joga van, hogy díjmentesen, időben és megfelelő módon el legyen távolítva. Az eladónak a hibát indokolatlan késedelem nélkül meg kell szüntetnie.

A hiba elhárítása helyett a vevő kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csak az áru egy részét érinti, az alkatrész cseréjét, ha ez nem okoz aránytalan költségeket az áru ára vagy a hiba súlyossága szempontjából.

 

A hiba kiküszöbölése helyett az eladó mindig helyettesítheti a hibás terméket egy hibátlan termékkel, ha ez a vevőnek nem okoz komoly nehézségeket.

 

4.2 Ha ez egy olyan hiba, amelyet nem lehet megjavítani, és amely megakadályozza a tárgy megfelelő használatát hibamentes termékként, a vevőnek joga van a tárgyat kicserélni vagy a szerződéstől elállni. Ugyanazok a jogok a vevőre vonatkoznak eltávolítható hibák esetén, de ha a vevő a hibát a javítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni.

 

Egyéb javíthatatlan hibák esetén a vevő ésszerű árengedményre jogosult a tárgy árán.

 

 

5. A reklamáció feldolgozása nem haladhatja meg a 30 napot. Ezen időszak lejártát követően a vevő az 52. § (1) bekezdésének értelmében Törvény 3. cikke 40/1964 Coll. A módosított Polgári Törvénykönyv egyenlő jogokkal rendelkezik, mintha hiba lenne, amelyet nem lehet eltávolítani.

 

6. Az eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok egyikével befejezni:

a) javított áru szállításával,

b) áru cseréjevel új árura

c) az áru vételár visszatérítésével

d) a reklamációs áru indokolt elutasításával.

Ha az eladó nem fogadja el a reklamációt, köteles az árut saját költségén elküldeni szakértői értékelés céljából. Csere esetén a jótállási idő az új tárgy átvétele után kezdődik.

 

7. Az eladó írásban értesíti a vevőt a reklamáció feldolgozásáról.

#INSTAGRAM

MenuX

Cookie-k beállítása
Cookies

Ez a weboldal sütiket használ a weboldal funkcionalitásának biztosításához és az internetes forgalmi statisztikák beszerzéséhez.

 
Beállítás Oké, egyetértek
×
Sütik beállításai
Mik azok a cookie-k?
 
A cookie-k kis szöveges fájlok, amelyeket a böngésző a látogató számítógépén vagy más eszközén, például mobiltelefonján vagy táblagépén tárol, amikor felkeresi a weboldalt. A cookie-k lehetővé teszik a webhely számára, hogy felismerje a felhasználó eszközét, és megjegyezzen bizonyos információkat az Ön munkameneteiről a kapcsolat során. A cookie-k megjegyzik a használt böngésző típusát vagy az Ön által választott beállításokat, amelyek továbbra is az alapértelmezett beállítások maradnak, amikor újra felkeresi a webhelyet, javítva ezzel a felhasználói kényelmet.
Szükséges sütik
Szükséges sütik
Mire használjuk a cookie-kat?
 
A cookie-kat elsősorban szolgáltatásaink és a webhely böngészésével kapcsolatos élményének javítása érdekében használjuk. Ebből a célból különösen abban segít bennünket, hogy összesített statisztikákat gyűjtsünk a látogatók számáról, automatikusan kiválasszuk a webhely nyelvét, és adatokat szerezzünk a webhely használatáról.
 
Az általunk használt cookie-k nem károsítják számítógépét vagy egyéb olyan eszközét, amelyen keresztül weboldalunkat böngészi, és nem használhatók fel személyes adatainak gyűjtésére.
Analitikai sütik
Vypnuto Zapnuto
Analitikai sütik
Milyen típusú cookie-kat használunk?
 
Weboldalunkon a következő cookie-kat használjuk:
 
  • Szükséges cookie-k: Ezek a cookie-k weboldalunk működéséhez szükségesek. Ide tartoznak például a cookie-k, amelyek lehetővé teszik, hogy bejelentkezzen weboldalunk biztonságos részeire.
  • Teljesítményt biztosító cookie-k: Ezek a cookie-k lehetővé teszik számunkra, hogy elemezzük, hogyan dolgozik webhelyünkön. Ezeket az információkat felhasználhatjuk weboldalunk használhatóságának javítására és egyszerűsítésére. Az ezen cookie-k által gyűjtött adatok összesítettek és névtelenek.
  • Funkcionális cookie-k: Ezek a cookie-k megjegyzik az Ön választását, hogy javítsák felhasználói kényelmét. Ez lehetővé teszi, hogy webhelyünk személyre szabja a tartalmat az Ön számára, vagy emlékezzen az Ön által választott preferenciákra. Azok az adatok, amelyeket ezek a cookie-k gyűjtenek, nem azonosítják Önt személyesen.
Személyre szabott sütik
Vypnuto Zapnuto
Személyre szabott sütik
Harmadik féltől származó cookie-k
 
Weboldalunk egyes funkcióihoz harmadik feleket is igénybe veszünk beszállítóként. Például a YouTube-on lévő videókhoz vagy az ehhez a szolgáltatáshoz vagy közösségi hálózathoz mutató linkekhez, például Facebook, Instagram, Twitter, Google Analytics, Google Címkekezelő, Faceboox pixel, reCaptcha, Adform Tracking. Ezek a videók vagy linkek (bármilyen más tartalom harmadik féltől származó szolgáltatóktól) tartalmazhatnak cookie-kat ezektől a harmadik felektől, amelyek bizonyos esetekben felhasználhatják azokat saját céljaikra. Emiatt érdemes elolvasni az ilyen cookie-k használatára vonatkozó információkat az érintett harmadik fél cookie-használati szabályzatában.
Marketing sütik
Vypnuto Zapnuto
Marketing sütik
Hogyan szabályozhatom vagy törölhetem a cookie-kat?
 
A legtöbb böngésző automatikusan elfogadja a cookie-kat. Ha nem kíván cookie-kat használni, akkor aktívan törölnie vagy blokkolnia kell azokat. Ha megtagadja a cookie-k használatát, továbbra is felkeresheti weboldalunkat, de előfordulhat, hogy egyes funkciók nem működnek megfelelően. Ha ezt szeretné megtenni, dönthet úgy, hogy elutasítja vagy letiltja a cookie-kat internetböngészője beállításainak módosításával. További információért használja az internetböngésző súgóját.